Danes ni več nobenega dvoma, da večina podjetnikov, ne bi pomislila na to, da svojo prodajo izboljša oz. razširi tako, da se loti predstavljanja svoje ponudbe tudi preko interneta. Ker je za učinkovito spletno prodajo pomembna tudi optimizacija vseh spletnih vsebin, povejmo, da je ta članek, v ta namen, na tej strani, optimiziran na besedno zvezo “prodaja preko interneta kako”.
Kako prodajati preko interneta v tujini (npr. na Madžarskem) – prikaz na primeru najuspešnejše slovenske spletne trgovine z ovitki za telefone TopIZbira
Topizbira sodi v Sloveniji, že vrsto let, za enega izmed vodilnih trgovcev na področju prodaje ovitkov za telefone, kupci etuijev za mobije preko njihove trgovine, pa že zelo dobro vedo, da Topizbira.si ni samo prisotna na Slovenskem trgu, temveč več let več kot uspešno trži in prodaja svoje ovitke za telefone, tudi na tujih trgih (češka, madžarska, hrvaška,…).
Na madžarskem se njihova trgovina imenuje topkinalat.hu (Telefon Tokok), tisti, ki pa vas zanima kako se lotiti prodaje na madžarskem trgu, pa boste iz povezave na njihovo madžarsko spletno trgovino, razbrali, da se je ekipa Topizbire prodaje preko interneta, na Madžarskem, lotila zelo premišljeno.
Za vse njihove spletne trgovine na različnih trgih, so odprte lokalne domene (za madžarsko boste opazili končnico .hu), celostna grafična podoba spletnih trgovin, na različnih tujih trgih, pa je, kot boste opazili, enaka (s čimer so močno zmanjšani stroški vzpostavljanja prepoznavnosti blagovne znamke topizbira, topkinalat in drugih na ciljanih, tujih trgih).
Hkrati, kot boste opazili, je struktura spletne trgovine na madžarskem trgu (in ostalih tujih trgih) zasnovana na povsem enak način, kot v slovenski spletni trgovini, s čimer je v zaledju vzpostavljen enostavnejši vnos produktov v vse spletne trgovine (saj tak, avtomatiziran vnos) dejansko zahteva samo kakovostne prevode opisov produktov (v madžarski jezik).
Prodaja preko interneta na Madžarskem trgu in promocija spletne trgovine je z vzpostavitvijo “enakih” spletnih trgovin, po vzoru delujoče in učinkovite spletne trgovine v Sloveniji, dejansko poenotena, s čimer so tudi stroški promocije spletne trgovine, zmanjšani in lažje usmerjani na ciljne trge, kjer želi podjetje izboljšati svoje prodajne rezultate in na katerem trgu želi bolje utrditi svoj položaj kot kredibilen ponudnik dodatne opreme za telefone in ovitkov za telefone.
Trenutno stanje na področju spletne prodaje (iz oči malih podjetnikov)
Po aktualnih podatkih, po katerih se vsak mesec za izdelavo spletne trgovine zanima kar čez 3500 spletnih uporabnikov (vir: Google Keywords) lahko sklepamo, da ima svojo prodajo na splet, namen razširiti (ali začeti) zelo veliko število podjetnikov – pri čemer pa ne smemo zanemariti, da se za izdelavo spletnih trgovin zanimajo tudi tisti podjetniki, ki svoje trgovine na internetu že imajo, a s prodajo preko, nje niso zadovoljni.
Bodisi je razlog v tem, ker drugi prepričajo, da morajo “nekaj prenoviti na spletni strani”, bodisi, ker sami vidijo, da drugi prodajajo preko interneta boljša.
Kakršnikoli so že razlogi za uspehe ali neuspehe v spletni prodaji malih podjetnikov, si boste lahko v nadaljevanju tega prispevka, prebrali najpomembnejše nasvete o tem kako narediti vašo spletno prodajo uspešno in predvsem kako sploh zastaviti celoten spletni nastop, da boste uspešno prodajali.
Kaj razlikuje spletno stran, ki uspešno prodaja preko interneta od tiste, ki je “samo” na internetu?
Prva stvar pri razmišljanju o konceptu in zasnovi izdelave bodoče spletne, prodajne uspešnice, je seveda pogled na to, kako nam podobne produkte in storitve, trži preko interneta konkurenca.
Ko pa si ogledujemo konkurenco, pa je zelo pomembno, da znamo videti, katere spletne strani iz naše dejavnosti, dejansko tržijo in katere tržijo po vsej verjetnosti, malenkost slabše.
Najlažje bo laik v spletnem nastopu in v spletnem marketingu opazil razliko med uspešnimi spletnimi zgodbami in tistimi “manj uspešnimi”, tako, da jih opazuje dlje časa.
Za spletne strani, ki so v svojih vsebinah dlje časa statične (vedno enake), lahko upravičeno sklepamo dvoje:
- ali jim posel in prodaja preko spletne strani teče (in zato na spletnih straneh, ni potrebno agresivnih in hitrih sprememb)
- ali pa jim prodaja sploh ne teče (in so zato spremembe na spletni strani redke)
Pri tem moramo biti tudi zelo pozorni na to, čez katero platformo je spletna stran konkurence usmerjena s svojimi aktivnostmi. Če so vsebine na sami spletni strani večinoma vedno enake, še to ni zagotovilo, da je določena spletna stran, “mrtva”, saj je čisto mogoče, da le ta, svojo spletno prodajo “zganja” skozi družabna omrežja.
Predvsem pri pojavnosti spletnih trgovin preko družabnih omrežij, bodite pozorni, da se večino spletnih trgovin, v zadnjih letih, iz svojega spletnega nastopa in prodaje čez Google, usmerja v druge spletne kanale (Facebook, Youtube, ipd….) – če pa prodajnih in marketinških aktivnosti ne vidite tudi tam, pa imate še samo eno možnost, da preverite ali je vaša konkurenca na spletu sploh aktivna ali ne.
Ustvarite si začasen elektronski naslov (ne na svoje ime, da ne zbudite po čistem naključju konkurence), prijavite se na prejemanje novic vaših konkurentov in videli boste ali morda spletno prodajo izvajajo čez emailing.
Če tudi čez emailing ne dobivate nobenih prodajnih sporočil, ste skoraj zagotovo lahko prepričani, da vaša konkurenca na spletu spi, ali pa jim spletna prodaja preko interneta sploh ni primarni cilj.
Z informacijo o tem kdo so sploh vaši aktivni spletni konkurentje, se nato podate v zasledovanje prodajnih in marketinških aktivnosti, vaših konkurentov.
Še lažje boste do vaši aktivnih spletnih konkurentov prišli tako, da pogledate kdo ima na vam pomembne ključne besede, zakupljene oglase.
To so spletne strani, ki so dejansko pripravljene plačati za določene ključne besede in, če so pripravljene plačati, ste lahko prepričani, da aktivno tudi poskušajo tržiti.
Zakaj je potrebno poznati vašo spletno konkurenco?
Res je, da boste skozi razvijanje lastne strategije spletnega nastopa, poskušali izluščiti svojo unikatnost in drugačnost, zaradi katere se bodo bodoči kupci preko interneta odločili za vas, ne pa za vaše konkurente, a še posebej, če ste spletni novinec, nimate idej za začetek in prve prodajno marketinške aktivnosti, dobiti drugje, kot od vaših konkurentov.
Pri čemer ne poskušajte razumeti kako prodajao v smislu tehničnih nastavitev na sami spletni strani, ampak poskušajte uganiti kaj so njihovi aktivni in redni vzvodi prodaje.
Ali so izjemno aktivni na družabnih omrežjih?
Ali imajo zelo močan blog (s katerim pritegujejo spletni obisk)
Ali za svojo prodajo uporabljajo pretežno plačljive kampanje in oglase?
Še posebej pa bodite pozorni na to, kako natančno in temeljito imajo predstavljene vsebine na njihovi spletni strani.
Dobra spletna stran je tudi vizualno bogata (ni siromašna), v ospredje pa so postavljeni kontaktni podatki, enostavnost spletnega naročanja, reference zadovoljnih kupcev, ipd…
Najlažje boste dobrega in aktivnega spletnega konkurenta, odkrili tako, da ta na svoji spletni strani ne izvaja nobenih trikov in manipulativnih prijemov, saj ve, da do prodaje najbolj učinkovito pride takrat, ko na svoji spletni strani, predstavlja resnico.
Če vas zanima še več informacij v zvezi z učinkovito prodajo, toplo priporočamo tudi prispevek 4 točke pred začetkom spletne prodaje.
Video: Kupovina i prodaja preko interneta kako (hrv)
Oznake: prodaja preko interneta kako