Spodaj je podrobneje predstavljeno katere so najpogostejše Google SEO težave in tudi kako odpravimo SEO težave.
Da bi lažje razumeli kakovostno in predvsem učinkovito optimizacijo spletnih strani, so spodnje Google SEO težave, zložene od najpogostejše k najmanj pogosti težavi, zato predlagamo, da si posamezne težave iz naslova SEO optimizacije, preberete od najpogostejše proti najmanj pogosti. Čeprav tudi zadnje omenjene težave sodijo med “redne” na večini speltnih strani, kjer se lastniki spletnih strani, samostojno lotevate optimizacije speltnih strani.
NAMIG: Za začetnike v SEO, je v članku, na povezavi, podrobneje razloženo kaj je SEO optimizacija & koliko se s spletno optimizacijo prihrani v primerjavi s plačljivim oglaševanjem. V njem boste našli tudi ali Google SEO smatra za pepovedano metodo in kako večina napačno razume SEO.
Kaj boste našli v tem zapisu
Iz vsebine
NAMIG ZA TISTE, KI SE ZANIMATE ZA ODPRAVLJANJE KONKRETNE GOOGLE SEO TEŽAVE:
Preden se odločite za SEO agencijo ali SEO strokovnjaka, kateremu boste zaupali odpravljanje vaše SEO težave, poskušajte svojo SEO težavo, maksimalno natančno definirati v kateri sklop SEO aktivnosti sodi (ali gre za onsite SEO izboljšavo, offsite SEO težavo, ali morda sploh potrebujete najprej SEO analizo, ali je potrebna tehnična SEO optimizacija,…). Optimizacija spletnih strani – informativni cenik, kjer je opisana posamezna SEO storitev, se nahaja na povezavi.
Neindeksiranje določene spletne vsebine
Neindeksiranje določene spletne vsebine je ena od zdaleč najpogostejših Google SEO težav, saj lastniki in SEO optimizatorji, najbolj postanejo pozorni na SEO ravno takrat, ko imajo eksplicitno željo, da določena spletna vsebina, na Googlu tudi rangira.
Razlogi, da je neindeksacija določene spletne vsebine, najpogostejša SEO težava, so različni:
- vsebina ni ustrezno SEO optimizirana
- spletna vsebina (je namerno ali po pomoti) označena z noindex parametrom
- spletna vsebina ni poslana v Googlov indeks
- spletna stran ne omogoča “crawlability/prečesanje vsebine Googlovim pajkom (iz drugih, ne “no indeks označbe”, razlogov).
O tem kaj je internetni marketing SEO, kako poteka SEO optimizacija ter kaj upoštevati pri onsite SEO optimizaciji, smo podrobneje podali odgovore na prvi strani smo.si.
Neuspešno napredovanje spletne strani na prvo stran Googla
Druga najpogostejša SEO težava lastnikov spletnih strani je, da njihova internetna stran, ne napreduje na prvo stran Googla (kjer se nahaja največ obiskovalcev in uporabnikov Googla).
Uvrstitve spletne strani na drugo ali celo tretjo in več stran Googla, ne prinašajo obiskovalcev in ne nahajati se s spletno stranjo na prvi strani Googla, je več ali manj, samo velik strošek (iz naslova vzdrževanja in upravljanja spletne strani), obiska na spletno stran ali v trgovino pa ni od nikoder.
Razlogi zakaj se spletna stran ne nahaja na prvi strani Googla, so zelo različni:
- nekonsistentno izvajanje onsite in offsite SEO optimizacije
Poglejte primer konsistentnega izvajanja offsite SEO
spletna trgovina pohištvo123.si, je kupcem pohištva v Sloveniji, zelo dobro poznana, saj ponuja najrazličnejše kose pohištva, tudi do -50%. Spalnice, otroške in mladinske soba, pohištvo za spalnice (npr. nočne omarice, vzmetnice, letvena dna, omare za oblačila, itd…) je iz vidika offsite SEO optimizacije potrebno dvigovati ves čas (dovolj, a ne preintenzivno, glede na ostale igralce v panogi).
Spodnja slika prikazuje evidenco offsite seo povratnih povezav v enem mesecu (na sliki je offsite seo evidenca povratnih povezav zgrajenih za program spalnice Pohištvo123.si v opazovanem obdobju:
- nepoznavanje SEO pravil
Poglejte primer kako morajo biti upoštevana SEO pravila glede na url naslov vsebine
Osnovna SEO pravila zahtevajo, da ima url naslov ključno besedo uporabljeno v naslovu in meta opisu (kakor tudi v samem url naslovu).
Spodaj je primer vrhunsko SEO optimizirane spletne trgovine Sanjski-Šopek.si, kjer je predstavljeno cvetje Sanjski-Sopek.si (besedica cvetje pa je vključena v vse 3 onsite SEO elemente):
- neustrezen SEO opis kategorij v speltnih trgovinah
Za precej spletnih trgovin je pogosta Google SEO težava, neustrezen, nepoplni ali sploh neoptimiziran opis kategorij izdelkov v njihovih trgovinah (posledično pa Google ne najde ali ne uvrsti kategorij izdelkov na vrh iskalnika).
Poglejte kako bi morala biti SEO optimizirana VSAKA kategorija v spletni trgovini na primeru optimizacije kategorije izdelkov, kjer je predstavljena urbana oprema podjetja Kreal:
- gradnja vsebin izključno za potrebe SEO, namesto, da bi hkrati gradili še CRO
Med zelo pogoste Google SEO težave sodi tudi ločena gradnja SEO optimizacije in ločena gradnja konverzije spletne strani.
Konverzijski cilji in SEO cilji ustvarjalcev in graditeljev spletnih strani, bi morali biti med seboj usklajeni.
Poglejte primer usklajene spletne vsebine, ki ustreza SEO pravilom & HKRATI zasleduje konverzijske cilje pridobivanja novih leadov (z dolvleko team building katalogov) na spletni strani ETC Adriatic.si team building za podjetja
- premalo natančno in SEO ustrezno spisan opis produkta v trgovini
Poglejte primer kako bi morali biti opisani produkti v spletnih trgovinah
Naravno higiensko pršilo in razkužilo za roke z bio sestavinami spletne trgovine TakoLepo.si, vsebuje vse osnovne značilnosti produkta, opis razkužila IN vključuje tudi navodila za uporabo:
- preslabo SEO analizirana spletna stran (ki ne pokaže t.i. SEO rezerv za višje uvrstitve internetne strani na Googlu)
- preslabo notranje povezovanje spletnih podstrani med seboj
- premočna konkurenca in dvigovanje napačnih ključnih besed – Vodič za ključne besede
- neimplementirane osnovne onsite SEO rezerve
- prevelika in prehitra pričakovanja in posledično hitro menjavanje ponudnika oz. izvajalca SEO optimizacije
- preširok fokus na dvigovanje preveč ključnih besed, hkrati
- premalo natančna in premalo jedrnata vsebina, ki ni usklajena z search intentom obiskovalcev
Ker slike povedo več kot 1000 besed, ni narobe, če spletne vsebine, za posamezne ključne besede, opremimo z t.i. reach media informacijami, krasen primer tako ustvarjene vsebine, pa si poglejte v zapisu o klimatskih napravah portala Varčevanje-energije.si. V člasnku (na povezavi) boste opazili, da so klima naprave odlično predstavljene tudi s slikovnim gradivom, ki prikazuje kako delujejo klima naprave za prihodnost:
Poglejte sliko:
Večjezična SEO spletna stran
Tretja najpogostejša GoogleSEO težava je ustrezna optimizacija spletne strani za tuje trge. Ta se ponavadi pojavi po tem, ko s spletno stranjo na domačem, slovenskem trgu, dosegamo že svoje SEO cilje.
Večjezična optimizacija spletne strani se lahko izvede na različne načine (z uporabo hrefs lang oznak ali z nakupom ločenih, domocilnih spletnih domen za državo in trg, na akterem želimo nastopati).
Razlogi za neustrezno večjezično SEO optimizacijo, so različni:
- sklepanje, da bo enaka SEO optimizacija potrebna za domači in tuji trg (podjetja sklepajo, da za ustrezno SEO optimizacijo spletne strani na tujih trgih, zadošča, da se prevedejo domače spletne vsebine in bo stran rangirala tudi na tujih trgih)
- prehiter fokus in usmerjenost na več trgov hkrati – ob tem, da ne pomislimo, da bo optimizacija na tujem trgu vzela najmanj tak budžet (kader, energijo, znanje,..) kot na domačem trgu, ponavadi pa še precej več, saj so tuji trgi, zaradi svoje velikosti in prisotnosti več konkurence, ponavadi težji.
- neznanje kako izvajati SEO optimizacijo za tuje trge
Povezovanje spletne strani z Google analitiko in Google search konzolo
Zelo pogosta Google SEO težava je neuspešno povezovanje spletnih strani z Google analitiko in Google Search konzolo, kljub temu, da je postopek povezovanja pravzaprav zelo enostaven.
Razlog za nepovezanost spletne strani z omenjenima Googlovima orodjema, je v tem, da lastniki internetnih strani in podjetniki, ne prepoznajo vrednosti, ki jih ti dve orodji doprinašata za bolj učinkovito in predvsem HITREJŠO optimizacijo spletnih strani.
Premalo časa za Google SEO težave
Med praktično najpogostejše SEO težave skoraj vseh lastnikov spletnih strani (ki se s SEO optimizacijo ukvarjajo v lastni režiji) sodi pomanjkanje časa za izvajanje SEO aktivnosti, izguba fokusa za izvajanje prioritetnih SEO aktivnosti ter posledično pogosto izvajanje SEO aktivnosti “v prazno”.
Praktično vsi začetniki pri spletni optimizaciji, so svoj delež kilometrine na področju SEO optimizacije spletnih strani, dali skozi s tem, da so izvajali aktivnosti na spletni strani, ki niso prinesla nobenih rezultatov.
Po nekaterih SEO študijah ( vir 1), spletni optimizatorji izvajajo kar 80% SEO aktivnosti takšnih, ki ne prinašajo nobenega rezultata v smislu izboljšanja uvrstitve spletne strani na Googlu, še večji pa je delež tistih, ki izvajajo izključno SEO optimizacijo, premalo ali skoraj nič pa se ne ukvarjajo z izboljševanjem konverzije na novo pridobljenih obiskovalcev na spletno stran.
Optimizacija spletne strani zahteva ogromno znanja (o tem v naslednjem poglavju) in časa, optimizacija časa pa je ključni, sestavni del uspeha pri SEO optimizaciji.
Velika večina SEO optimizatorjev hkrati sklepa, da večinski delež izvajanja SEO aktivnosti, odpade na pisanje novih spletnih vsebin (na blogu) – kar pa ne drži.
O tem kako začeti z blogom in kako učinkovito oglaševati s pomočjo bloga, smo prispevek objavili, na povezavi.
Pogosta SEO težava je tudi, v povezavi s časom, premalo časa, namenjenega optimizaciji obstoječih vsebin, izboljševanju toka povezanosti spletnih podstrani med seboj ter premalo časa namenjenega iskanju t.i. onsite SEO rezerv na posameznih url naslovih.
Premalo znanja za Google SEO težave
Pogosta Google SEO težava je tudi premalo znanja oz. zastarela SEO znanja, kljub zavedanju, da je področje optimizacije spletnih strani, pravzaprav ena od najhitreje razvijajočih se panog na področju digitalnega marketinga in nastopa na Googlu.
Prebiranje nepreglednega števila starih SEO nasvetov in zapisov na internetu in še bolj, prebiranje starih tiskanih knjig o spletni optimizaciji ima za posledico izvajanje zastarelih SEO praks, ki pa pretežno predstavljajo izgubo časa in posledično neučinkovito SEO optimizacijo.
Med pogoste SEO težave sodi tudi izvajanje SEO aktivnosti, ločeno od ostalih aktivnosti za izboljšanje učinkovitosti spletnih strani (npr. dizajn, uporabniška izkušnja, upravljanje s plačljivo, Google ppc kampanjo, upravljanje z vsebinami na socialnih omrežjih, itd….).
Slednje je posledica tega, ker podjetja in lastniki speltnih strani, iščejo spletne strokovnjake za posamezna spletna področja in kanale, premalo časa pa se posveti njihovi sinhronizaciji.
Uspeh pri spletni optimizaciji in na splošno uspeh preko internetne strani, je odvisen od številnih faktorjev, posledično pa tudi od čimboljše povezanosti med vsemi akterji, ki so zadolženi za izboljšanje spletnega nastopa in rezultatov spletne strani na Googlu (in drugod).
Pogoste Google SEO težave in njihovo odpravljanje, pojasnjuje tudi spodnji video:
V zvezi z odpravljanjem SEO težav, si oglejte še primer Kako optimizirati spletno stran za urejanje okolice.
Viri: