Pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetja

Spodaj podrobneje opisujemo pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetja.

Ali je sploh še kje kakšen Slovenec, ki ne pozna spletnih portalov naših največjih medijev: PopTv, RTV, Siol, Dnevnik, Delo, Finance, Žurnal, Računalniške novice in podobne. Najbrž ne. Če se podrobneje poglobimo v njihove modele “pritegovanja obiskovalcev” in metode “obdrževanja” obiskovalcev na njihovih spletnih straneh, lahko vidimo, da se te “tekme” enostavno z njimi ne splača bojevati.

Splača pa se jih dobro preučiti, da pri postavljanju svoje strani ne zapademo v tekmo čimvečjega lovljenja obiskanosti naše strani, ker, ko bomo enkrat cilj dosegli, ni nujno, da bo ta dajal rezultate, kot smo si jih želeli na začetku.

Glejte še: digitalna prisotnost je danes nuja

Pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetja

Pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetjaVisoka obiskanost spletnih portalov in strani “terja” svoj davek. Vojska novinarjev, kolumnistov in glosistov, blogerjev, forumašev, komentatorjev ter drugih samo za to, da smo ažurni, novi in zanimivi pač stane. Če ob tem še zanemarimo razvojnike in dizajnerje, urednike, lektorje, moderatorje in podobne se nek začetnik lova na številke obiskanosti na ta način sploh ne more iti.

Po drugi strani, so v internetni sferi tudi zelo oblegani različni individualci (blogerji, spletni trgovci, forumaši, društva in drugi), ki pravtako dosegajo lepe številke kar se tiče obiskanosti svojih spletnih mest.

A, če bi zasledovali samo cilj, da bo naša spletna stran vidna čimveč ljudem, bi samo s pogledom na vsebine in tematiko zgoraj naštetih najbrž kar hitro prišli do želenih rezultatov tudi sami. Tak “solo” uspešen bojevnik je najbrž Požar Report.

Novice iz sveta politike so vroča roba – kako ne, saj je politika dnevno posuta z energijo, ki ljudi tudi čez tradicionalne (radio, TV) medije servira vsem nam, če jo hočemo ali ne.

Priporočamo še:  Kako se lotiti spletnega marketinga, če nimamo na voljo veliko finančnih sredstev?

Rumene novice, kdo je komu kaj rekel, katera je rodila in kdo je posvojil, kateri ima daljšega, kdo največjo hišo, komu pripada naziv najbogatejšega – vse to je nedvomno prav tako vroča roba. Igranje na radovednost, zavist, spotikanje, privoščljivost, zgražanje – vse to se lepo prodaja (bere in gleda).

Pljuvalniki so vroča roba. Kdo ne pozna slovenskega najbolj branega in obiskanega bloga zadnjih mesecev – kontroverznega upornika Mitje Kunstlja. Bolj tolčejo po njem, bolj se ne da. Četudi si je nakopal goro odvetniških tožb in pravd ter občasno prizna, da ga boj proti vsem, ki ga tožijo, finančno že zelo najeda, se možakar noče in noče predati. Ljudje pa ta boj, podpihovan z njegovimi izkušnjami sodelovanja s to ali ono politično opcijo, spremljajo in obožujejo. Gledanost – rekordna.

Če človek vzame vse to v obzir, receptov in preverjenih metod za dobro obiskanost spletne strani, več kot očitno ne manjka.

Poglejmo zdaj ali se od tega, da živeti in ali to avtomatsko pomeni, da bo spletna prodaja dobra.

Mediji, veliki in srednji, so vseskozi na tapeti državnih prodaj, lastninjenj, odkupov in boja za čimveč oglaševalskega prostora. Blogi, ti bolj obiskani, so (domnevam) tu in tam le “obdarjeni” s ponudbani oglaševalcev in kampanj, ki v nekem trenutku “prečesavajo” internetni kanal in pač lovijo vse kar se na spletu giblje, kjerkoli že to je. Samo, da se ujame.

Zato nam  je smešen pogovor o tem, ko v družbi prodajne ekipe razpravljamo o pomenu obiskanosti spletne strani in češ, kako lepo, da bi bilo, če bi dosegali številke kot ti mediji in posamezniki.

A ene in druge, tiste slabo in tiste bolj obiskane, v kolikor so prodajno orientirani, se po tem, ko številke obiskanosti že dosegajo, čakajo povsem druga vprašanja. Kako številke obiskanosti spremeniti v cilj spletnega mesta (kupce, naročnike, kontakte,…).

Ta podatek je konverzija.

Konverzija (kjer kodo za konverzijo vstavimo izključno na stran, ki nam predstavlja cilj spletnega mesta (teh je sicer lahko več) je stopnja pretvorbe obiskovalcev v kupce, naročnike, interesente s kontaktnimi podatki in podobno. Preberite še: Kako prepoznate poceni optimizacijo spletne strani?

Primer:

če je na primer del vaše spletne strani namenjen temu, da pridobiva kontaktne podatke od obiskovalcev (recimo njihov elektronski naslov), kodo za merjenje konverzij dodamo na zahvalno stran, ki se obiskovalcem pojavi po tem, ko so vnesli elektronski naslov. Na ta način dobimo podatek (v odstotkih) koliko obiskovalcev se je odločilo, da nam bo posredovalo svoj elektronski naslov.

Primer:

Podjetje, ki se ukvarja z izdelavo in prodajo stolov je imelo v času kampanje 16.194 prikazov. Če je za primer bil njihov CTR (click through rate) 8,18%, so torej pridobili 1325 klikov. Po merjenju konverzije, ki je znašala 3,02% pomeni, da je naročilo oddalo 40 ljudi.

Naj vprašamo drugače: kaj bi raje imeli?

10.000 obiskovalcev na svoji spletni strani in 1 naročilo ali 100 obiskovalcev na strani in 50 naročil?

Po tej logiki, ni ravno pametno, da s spletno stranjo zasledujemo samo cilj čimvečjega ogleda. Kaj nam namreč pomaga, da si nas oglejuje toča ljudi (pri čemer dva ali trije samo predlagajo, da bi pri nas postavili tudi oglas), če s temi ljudmi nimamo nikakršnega namena?

Zato je nujno, da, če že lovimo obiskanost, da vemo točno kaj bomo z obiskanostjo počeli.

Recimo:

  • ponudili vsem brezplačno brošuro za njihov posredovan elektronski naslov (na ta naslov pa kasneje pošljemo konkretno ponudbo za nakup)
  • ponudili eno uro brezplačnega pravnega svetovanja
  • prvo striženje gratis, ipd…

Da ne zaplavamo mimo sporočila iz naslova članka. Iz zelo dobro obiskanih spletnih strani se lahko naučimo predvsem naslednje:

  • četudi bomo imeli zelo, zelo obiskano spletno stran, bomo za trženje oglasov na njej, potrebovali prodajo. Tudi zgoraj omenjani nimajo ravno naročnikov toliko, da jim ne bi bilo potrebno bdeti nad tem, da so vsak dan boljši. Če to ne verjamete, povprašajte za ponudbo pri njih in hitro boste prejemnik posebnih ponudb in akcij oglaševanja, last minute oglaševanj in podobnega. A bi vse to počeli, če bi jim naročniki stali v vrsti?
  • če niste ravno strasten privrženec politike, rumenih zgodb, tračev, zgražanja in pljuvanja čez vse in vsakogar za vsako ceno, potem se pripravite na krvav boj pritegovanje obiskovalcev na svoj splet.
  • igrajte na dolgi rok. Splet (kot vse ostalo) ni zgodba uspeha čez noč. Trdo delo, učenje, testiranje, preverjanje in iskanje poti za vsak nov in boljši korak. To je pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetja.

Ob tem, da ne zanemariti tega, da kljub veliki obiskanosti in branosti “velikih”, le ti povečini viralnih efektov za povečevanje niso našli in ne dosegajo.

Še: Marketing spletne trgovine – kako ga izvajati na pravilen način?

To uspe praviloma manjšim, bolj drznim in pogumnim, neumnim, preprostim in zabavnim. Poglejte samo Gangham style, mali beli zajček in podobne.

Ključne besede: Pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetja