Strokovnjak za digitalni marketing [kaj prinaša?]

Digitalni marketing – zakaj je tako pomemben?

Po vstopu na trg se podjetja običajno osredotočijo na pridobivanje kupcev. Predvsem manjša podjetja zato posegajo po tradicionalnih oblikah trženja in oglaševanja, kot so tiskani oglasi, kuponi s popusti in veliki oglasni plakati. Mogoče celo pričakujejo, da bodo kupci prišli sami od sebe, saj »dober produkt ne potrebuje trženja«. Vendar pa je danes uspešen marketing precej drugačen.

Danes informacije iščemo po spletu. Povsem verjetno je, da vaši potencialni kupci že iščejo podjetje, kot je vaše. Saj veste – ko nas zanima, kje lahko kupimo določen izdelek, ali pa bi radi videli, kaj drugi kupci pravijo o določenem podjetju, vsi pobrskamo po spletu. Pričakujemo, da bomo našli spletno stran podjetja in tudi njegov profil na družbenih omrežjih.

Digitalni marketing vam omogoča interakcijo z vašimi (potencialnimi) kupci. To pomeni, da imajo kupci dodaten kanal, prek katerega lahko stopijo v stik z vami, in to kjerkoli in kadarkoli si to želijo – tudi zunaj uradnega delovnega časa vašega podjetja.

Vaša naloga je, da ste v komunikaciji na spletu dostopni, odzivni in zanesljivi – ravno tako, kot bi bili v vsaki drugi komunikaciji s kupci. Ko uporabnik stopi v stik z vami, pričakuje odgovor v najkrajšem možnem času, in če mu želite zagotoviti dobro uporabniško izkušnjo, se boste potrudili, da to pričakovanje tudi izpolnite.

Najpomembneje je, da v interakciji z uporabniki vzpostavite odnos in v njihovih očeh postanete zaupanja vredno podjetje, kar je bistvenega pomena pri nakupnem procesu potrošnikov.

Priporočamo še: Prednosti celovitega digitalnega marketinga in Pomen digitalne prisotnosti in transformacije poslovanja podjetja

Kdo je strokovnjak za digitalni marketing?

Strokovnjak za digitalni marketing je ustrezno izobražena oseba, ki ima znanja iz področja digitalnega strokovnjak za digitalni marketingmarketinga.

Digitalni marketing je novodobna oblika oglaševanja podjetij in hkrati najuspešnejša. Uporaba spleta narašča, zato so podjetja primorana vlagati v digitalni marketing. Mnoga podjetja za to področje nimajo ustreznega kadra, zato pomoč poiščejo pri strokovnjakih za digitalni marketing.

V Sloveniji najdemo veliko agencij za digitalni marketing, ki zaposlujejo strokovnjake oz. specialiste spletnega ali digitalnega marketinga. Učinkovit in zanesljiv digitalni marketing zahteva znanje in leta izkušenj na več področjih.

Kako izvajamo digitalni marketing?

Strokovnjak za digitalni marketing pri svojem delu uporablja različne pristope oz. načine, ali pa kombinacijo več načinov hkrati.

Digitalni marketing lahko izvaja na naslednje načine:

  • SEO – optimizacija spletne strani za višjo uvrščenosti na iskalnikustrokovnjak za digitalni marketing
  • E-mail marketing.
  • Vsebinski marketing
  • Preko družabnih omrežij
  • S pomočjo plačljivih oglasov na Google iskalniku, oglasne pasice, ki si pojavljajo ob brskanju po spletu (re-marketing), ipd.

Kateri način digitalnega marketinga izbrati za določeno podjetje?

Strokovnjak za digitalni marketing, mora dobro preučiti in preanalizirati trenutno stanje:

  • Panogo v kateri deluje podjetje;
  • Profil njihovih kupcev (kdo so kupci, kako uporabljajo internet, koliko so stari, njihova zanimanja, obnašanja itd.);
  • Konkurenco podjetja (kako oglašuje konkurenca, kje oglašuje…)
  • Ciljev, ki jih podjetje želi doseči;
  • Časovnega okvirja v katerem želi podjetje doseči učinek in
  • Sredstev, ki jih je podjetje pripravljeno investirati v digitalni marketing.

Po izdelani analizi, strokovnjak pridobi sliko kateri kanal digitalnega marketinga je za določeno podjetje smiselen in bi prinašal največji učinek. V kolikor pa so možnosti v podjetju, pa je zmagovalna kombinacija več kanalov / načinov hkrati.

Digitalni marketing v praksi s primeri podjetij

 Primer digitalnega marketinga za manjše proizvodno podjetje Univerzal d.o.o.

Podjetje Univerzal d.o.o. je na trgu že več kot 30 let. Od samega začetka v podjetju nimajo ustreznega kadra za marketing. V zadnjih letih je to postala nuja, in odločili so se za investicijo v digitalni marketing.

V sodelovanju z agencijo za digitalni marketing, so izvajali spletno optimizacijo za višjo pozicijo na iskalniku Google. Ob dobrem razmisleku o drugih oblikah spletnega marketinga, se jim je SEO – optimizacija spletnih strani zdela najprimernejša oblika, saj so učinki zanesljivi, strošek pa je sprejemljiv.

Pri tem so morali najprej določiti:

  • Njihove glavne izdelke oz. storitve, ki jih je smiselno uvrstiti na vrh iskalnika. Torej kateri izdelki se iščejo digitalni marketingpo spletu in jim prinašajo zadovoljiv prihodek. Iz svojega proizvodnega programa so izbrali končnike za traktorje in kamione, saj so ugotovili, da jih preko spletnih iskalnikov išče zadostno število ljudi, hkrati pa je to njihov glavni konkurenčni proizvod, ki so ga želeli uvrstiti višje na iskalniku. Hkrati so želeli biti bolj vidni na spletu tudi za njihove storitve obdelave kovin – cnc rezkanje kovin.

 

  • Časoven okvir – spletna optimizacija daje učinke v nekaj mesecih, v povprečju pa je za konkretne rezultate, torej visoke pozicije na Google, potrebno počakati najmanj 6 mesecev. Za podjetje Univerzal d.o.o. je bilo to razumljivo in sprejemljivo. Po prvih mesecih redne Onsite in Offsite optimizacije so se pričeli kazati prvi rezultati. Ob začetku dela spletnega marketinga na način SEO so bili s svojimi proizvodi in storitvami uvrščeni na 3. Oz. 5. Stran iskalnika Googla. Po 6-ih mesecih dela SEO optimizacije pa so se za njihove glavne proizvode na Slovenskem trgu uvrstili na 1. Stran Google.

 

  • Slovenski ali tuji trg: Pri digitalnem marketingu se lahko osredotočimo na različne trge. Univerzal d.o.o. se je osredotočil poleg slovenskega, tudi na nemški trg. Vendar je konkurenca v Nemčiji bistveno večja; hkrati pa je večje tudi število potencialnih kupcev. Svoje produkte, kot so varnostni ventili – nem. “Vakuumventile und Drucksicherheitsventile”, so želeli približati novim kupcem na način SEO. S pomočjo blog zapisov o delovanju ventilov, on-site SEO in povratnih povezav (off-site SEO), so svojo pozicijo na iskalniku uspeli občutno zvišati.

 

  • Konkurenca na trgu: Kakšna je konkurenca, kako oglašuje in preko katerih kanalov, je definitivno zelo pomembno pri izbiri marketinške strategije. Na nemškem trgu so za svoje produkte – končniki in drogovi, nem. “Lenkungsteile für traktoren und LKWs”, ugotovili, da je konkurenca izjemno močna. Konkrenti so pristoni z Google oglasi, re-marketing oglasi, tudi preko SEO. Iskalni volumen za produkte je zelo visok, kar pomeni, da je še težje se uvrstiti visoko na iskalniku, in bo potrebnega veliko dela.

 

  • Sredstva za marketing: Univerzal d.o.o. je mikro podjetje, zaposluje 4 osebe, zato so tudi njihova sredstva za marketing omejena in je uporaba večih kanalov hkrati nemogoča. Prednost so dali optimiziciji spletnih strani in se tako osredotočili na kupce, ki njihov proizvode in storitve iščejo preko spletnih iskalnikov.

Kakšne koristi prinaša strokovnjak za digitalni marketing v podjetja?

Strokovnjak za digitalni marketing prinaša v podjetja številne koristi. Podjetja lahko takšne strokovnjake najamejo ali zaposlijo. Večja podjetja, ki so pripravljena in primorana spletni marketing izvajati več let oz. konstantno, se velikokrat odločijo za zaposlitev strokovne osebe z znanjem digitalnega marketinga.

Koristi, ki jih prinaša strokovnjak za digitlani marketing v podjetje, so:

  • Boljša vidnost podjetja na spletu;
  • Večja obiskanost spletne strani podjetja;
  • Večje zaupanje v blagovno znamko podjetja;
  • Več novih povpraševanj kupcev;
  • Večja prodaja.

Primer podjetja in spletne trgovine Vitahemp

Koristi, ki jim prinaša digitalni marketing

Oglaševanje preko družabnih omrežij in oglasi na Google spletni trgovini Vitahemp, niso prinesli zadovoljivih spletni marketingrezultatov, zato so posegli po drugih oblikah digitalnega marketinga. Za njihove izdelke iz konoplje so se odločili izvajati optimizacijo spletne strani, ker so želeli pridobiti več novih kupcev, saj njihove izdelke išče po spletu veliko število ljudi. Izdelujejo visoko kakovostne ekološke konopljine čaje, olja, konopljine proteine ter semena.

Podjetje Vitahemp je s strokovnjakom za digitalni marketing pridobilo večje število novih kupcev predsem za konopljine beljakovine, izjemno povečanje obiska spletne strani, hkrati pa je tudi povečanje prodaje za vse izdelke.

Koliko podjetja stane strokovnjak za digitalni marketing?

Cena za digitalni marketing se razlikuje glede na način izvajanja digitalnega marketinga.

Vsaka oblika digitalnega marketinga nekaj stane, odvisno pa je tudi kako dolgo so podjetja pripravljena počakati na učinke spletnega marketinga.

Plačljivi oglasi na Google, ki jih Google glede na plačano ceno klika, uvrsti na svoja mesta, so pogosto izjemno draga različica spletnega marketinga. Sicer nas Google takoj uvrsti zelo visoko, vendar pa učinki niso vedno v skladu s pričakovanji. V tem primeru mora torej podjetje plačati posebej storitev vodenja kampanij plačljivih oglasov strokovnjaku, prav tako pa še Google iskalniku mora plačati določen znesek (t.i. budžet), ki ga nameni za oglase. Če predpostavljamo, da je cena strokovnjaka 200€ mesečno, ter da za Google nameni še približno 200€ mesečno (mnogokrat pa tudi veliko več), je znesek lahko hitro relativno visok.

Ker pa raziskave in trendi kažejo vedno večjo prednosti organskim uvrstitvam na Google, torej ljudje vedno manj klikajo plačljive oglase in vedno bolj klikajo zadetke brez oglasa, je veliko bolj smiselno preučiti druge oblike digitalnega marketinga.

Visoko organsko uvrstitev zagotavlja učinkovita spletna optimizacija, zato je to vedno bolj priljubljena oblika marketinga, ki bo podjetje stala od 350€ mesečno naprej, učinki pa bodo bolj zanesljivi.

Preberite še: Kako se lotiti internetnega marketinga, če nimate sredstev