Imate težave z doseganjem visoke uvrstitve na Googlu, kljub temu da je vaša vsebina SEO optimizirana in estetsko prilagojena Googlovim zahtevam? Je vaša optimizacija spletnih strani izvajana vrhunsko?
Prvi najpogostejši razlog za to je napačna uporaba ključne besede.
V tem prispevku bomo pogledali, kako v SEO-tu delimo ključne besede, kako določiti ustrezno vrsto za vas, kje jih poiskati, ter kako s tem izboljšati uvrstitev.
Pa kar začnimo …
Razumevanje delovanja Googlovega algoritma
Googlov algoritem je tisti, ki:
- razvršča spletne strani v svoj indeks in
- jim tudi pripisuje uvrstitve
Ima svoje standarde oz. pravila – nekatera so javna, za nekatere pa lahko samo ugibamo. Tem pravilom pravimo SEO pravila. Če uredniki spletnih strani ta pravila upoštevajo, so Googlu všeč. Googlov algoritem jih bo zato uvrstil višje.
Seveda pa stvar ni tako preprosta kot se sliši. Da lahko Googlov algoritem spletne strani razvrsti tako, da jih bodo iskalci (to so Googlovi uporabniki) lahko našli, mora jasno prepoznati njihovo vsebino.
Razmislite – kako bi vi najlažje, najhitreje in na najbolj preprost način napovedali vsebino vaše spletne strani?
Pravilen odgovor na to vprašanje so ključne besede. Te Googlu omogočajo, da hitro prepozna kaj iskalec išče in to poveže z glavno temo neke spletne strani.
Opazili boste, da so ključne besede najpogosteje kar uporabljeni googlovi iskalni nizi.
Kaj pa se zgodi, če spletna stran nima jasno določene ključne besede?
V tem primeru Google ne more določiti točne vsebine in tudi ne more določiti targetiranega občinstva. Vsebina se bo v posledično preprosto izgubila v neskončnem morju neoznačenih spletnih vsebin – in se ne bo se uvrstila med Googlove rezultate iskanja.
Prvouvrščenim spletnim vsebinam je preprosto določiti ključno besedo | Magus.si – Hernija diska
Spletne strani, ki se na Googlu visoko uvrstijo, ne skrivajo svojih ključnih besed. Zaradi tega jih Google hitro prepozna, lahko pa jih tudi mi.
Poglejmo si primer prispevka na spodnji sliki, ki je iz spletne strani Magus.si. Ključna beseda je hernija diska. Na povezavi preverite vsebino in poiščite, kje vse se pojavi.
Dve vrsti ključnih besed
Ključne besede se glede na iskalni volumen (mesečni obisk), dolžino in številčnost konkurence delijo na dve skupini.
Longtail (oz. dolgorepe) ključne besede
Longtail besede so “dolge” ključne besede – to pomeni, da so v iskalnem nizu vsaj tri besede. Ta skupina je najobsežnejša, saj omogoča nastanek različnih ključnih besed, ki se le malo razlikujejo drug od druge.
Ker jih je tako veliko, nimajo velike konkurence. To lahko razložimo tako, da je ključnih besed več kot je nastale vsebine.
Zaradi nizke konkurence, se je na njihovo prvo mesto presenetljivo enostavno povzpeti. Če ste dober SEO pisec, vam to lahko uspe že v prvih nekaj poskusih.
Je pa res, da vam tudi odlična uvrstitev s takšnimi besedami le malo pomaga. To je zato, ker imajo nizek iskalni volumen. To pomeni, da jih na mesec v Google vpiše le peščica ljudi. Zaradi tega niso primerne za podjetništvo in spletni marketing.
Uporabljamo jih predvsem za off site optimizacija.
Generične ključne besede
Generične besede so kratke ključne besede – to pomeni, da je v besedni zvezi samo 1 ali 2 besedi. Ker jih je manj, imajo večji iskalni volumen in številčnejšo konkurenco.
Za doseg prvega mesta se lahko pošteno namučite. Proces v povprečju traja 3-6 mesecev.
Takšne ključne besede so za spletni marketing še kako primerne. Izjemno visok iskalni volumen (govorimo o več 1000 do več milijonov mesečnega obiska) omogoča, da tudi z dosegom prve strani na Googlu prejmete dovolj prometa za dober zaslužek.
Zaradi teh razlogov so generične ključne besede prva izbira za onsite SEO.
Onsite SEO sestavljajo generične ključne besede | Prvafina.si – Dobaviteljski faktoring
Poglaviti cilj onsite optimizacije je nabor čim večjega števila bralcev in potencialnih kupcev. Tem zahtevam zaradi svojega visokega iskalnega volumna, odgovarjajo samo generične ključne besede.
Poglejte si primer uporabe generične ključne besede v prispevku Dobaviteljski faktoring na sliki spodaj.
Iskalni namen ključne besede (& kako ga določiti)
Ko nekaj vpišemo v Google, imamo vedno neki namen. Poznamo tri glavne iskalne namene:
- navigacijski iskalni namen,
- informativni iskalni namen in
- “buy” iskalni namen
Ko v Google vpišemo neko ključno besedo, prvih nekaj rezultatov pove kakšen je iskalni namen te besede.
Če je prvi rezultat Google Maps, je namen navigacijski. Če je med prvimi rezultati Wikipedija ali kakršni koli drugi prispevki, ki nič ne prodajajo, je namen informartivni.
Takoj, ko se v prvih rezultatih pojavijo spletne trgovine, cene izdelkov ipd. je očitno, da je cilj nekaj prodati oz. kupiti. To je “buy” iskalni namen.
Združenje informativnega in “buy” namena | Ebonitete.si – Bilanca stanja
Samo zato, ker se vaša spletna stran ukvarja s prodajo, še ne pomeni, da je omejena samo na ključne besede z “buy” namenom. Na spodnji sliki vidite primer prispevka, ki je združil oba iskalna namena. Celoten prispevek najdete na povezavi Bilanca stanja.
Primarne & sekundarne ključne besede
Še ena pomembna delitev ključnih besed, je ta na primarne in sekundarne. To je delitev glede na relevantnost in moč ključnih besed.
Večjo moč kot imajo ključne besede, bolj so pomembne. Na te morate najprej optimizirati – to so primarne besede.
Tiste, ki so manj pomembne in služijo dodatni promociji ali offsite SEO-tu, so sekundarne.
Preberite še: